Sök produkt i shopen
Pris från kr     till kr  
Kundvagnen är tom
Produkter
Information om shopen
Kontakt
Leverans & betalning
Till "trafikantveckan.se"

In English
In English
© Copyright Art4m
 
Information om butiken
Trafikantveckans Reklambutik är öppen för dig som är samordnare, deltagande kommun eller aktiv partner att göra on-linebeställningar. Samtliga produkter är framställda och levererade helt i enlighet med de hänsyn till miljö, hälsa och etiska krav som kampanjen arbetar för. Bakom webbshopen Trafikantveckans Reklambutik står Pepparkakshuset. Pepparkakshuset är en kommunikationsbyrå som ägs och drivs av Rolf Fällström och som samverkar i nätverk med specialister inom olika område. Pepparkakshuset har på uppdrag av Europeiska Kommissionen, GD Miljö, skapat designen för Europeiska Trafikantveckan (European Mobility Week) och utvecklar kontinuerligt kampanjens grafiska produkter, webb och kommunikativa verktygslåda. Ett arbete som Pepparkakshuset i Sverige även utför på uppdrag av de ansvariga kontakterna för svenska kampanjen, Naturvårdsverket i samarbete med Vägverket och Banverket. I Reklambutiken är Martin Gradén involverad som designer, Martin är också ansvarig designer för hela kampanjens grafiska identitet. Caj Ehrling och hans kollegor i presentartikelföretaget Art4m är delaktiga i Reklambutiken med deras specialkompetens inom reklamprodukter. De ligger också bakom hela grunden till denna webbshop. Johan Crona som webbexpert, har skapat de flashanimationer som finns på mobilityweek.eu och arbetar också med webbsidan www.trafikantveckan.se. Pepparkakshuset har arbetat med svenska delen av kampanjen sedan hösten 2004, då på uppdrag av Naturvårdsverket, Vägverket och Banverket som samordnare i Sverige. Pepparkakshuset har också avtal med EU-kommissionen, GD Miljö, i Bryssel sedan 2006. Syftet med hela detta långsiktiga reklam- och designarbete har varit att skapa verktyg som hjälper alla i Sverige och övriga Europa att kommunicera European Mobility Week/Europeiska Trafikantveckan effektivare. Trafikantveckans Reklambutik är ytterligare ett steg i riktningen att hjälpa kommuner och städer att nå fler på ett tydligare sätt.

Huvudanledningen är att vi bakom detta arbete tror stenhårt på kampanjen. Det finns många lovvärda projekt inom de områden som Trafikantveckan syftar till att förbättra, att få människor att transportera sig själva på ett miljövänligare och hälsosammare sätt. Det intressanta med Trafikantveckan är att det är en etablerad kampanj över hela Europa (och världen) som funnits i 10 år och fortfarande växer. Många inom EU ser själva den här kampanjen som den enda riktigt framgångsrika på trafikmiljösidan när det gäller att under en längre tidsperiod nå ut, engagera och även skapa bestående förändringar. Kampanjen nådde ju långt över 200 miljoner människor och över 2000 städer deltog 2007, de flesta i Europa men även globalt spritt från Japan till Argentina.

Trafikantveckans Reklambutik innehåller ett stort antal färdiga reklamprodukter som du kan välja att beställa eller inte. Du får också gärna kommentera eller ge förslag, om just din kommun saknar något i den. Vi kan självklart hjälpa till att göra sådant som inte finns presenterat i butiken. Det som är helt säkert är i alla fall att den design, de produkter, de priser och de leveranstider som står där, det håller. I övrigt vill Pepparkakshuset, och alla de samarbetspartner jag har, gärna hjälpa er så mycket det går att kommunicera den här utmärkta kampanjen ännu bättre. Hör gärna av dig med frågor, idéer och förslag.

Diskduk
Price from 9,25 kr

Majspenna
Price from 7,10 kr

Mugg Vera
Price from 27,50 kr